27/5 Veckomöte

fredag 29 maj 2015

Carl-Erik Kanne

Vi uppmärksammad Ingvar Börtemarks långa, gedigna, och humorfyllda rotaryarbete med en Paul Harris Fellow utmärkelse.
Dagens föredragshållare :  Björn Klemming, ansvarig för Yrkestjänsten inom distrikt 2350 , informerade på ett engagerat sätt om sin syn på Rotarys Yrkestjänst under rubriken ”Nya vindar i Rotarys Yrkestjänst”.

Björns presentation bifogas detta veckobrev,  men här kan den sammanfattas  som
”Back to Rotary Basics” som är Yrkestjänsten som måste vara motorn i allt vi gör.
För att bryta trenden av en allt högre medelålder inom Rotary, måste vi öppna oss för nya idéer och få unga yrkesverksamma att se ett mervärde av Rotary i sin utveckling både professionellt och personligt.
Distriktets arbete är att genom Yrkestjänstgruppen för klubbesök stimulera och inspirera klubbarna samt att tillhandahålla verktyg för hjälp till klubbarna.

Läs hela veckobrevet genom att logga in och hämta det under "Dokument/Veckobrev 2014-2015"", även bilagan i Power Point format finns att ladda hem och läsa på samma plats.