Ego-föredrag av Claes Rönnquist

onsdag 17 februari 2016

Wilhelm Arnör

Claes berättade medryckande i både bilder och ord om sig själv, sin familj, intressen och karriär.

Han är född 1961, bodde i Göteborg de 13 första åren så han blev inbiten Göteborgare, hejar på Blåvitt och Frölunda och äter bara de riktiga kräftorna från havet. Är gift med EvaMarie sedan 25 år och har sonen Polo, 22 år, stjärnkock i vardande och dottern Mina, 20 år, nu på sabbatsår i Australien. De bor i Långbro Park söder om stan och trivs bra där.

Claes läste ekonomi i Umeå i 4 år. Dessförinnan katedralskolan i Lund och så lärde han sig företagandets grunder i praktiken som grönsakshandlare tillsammans med sin bror. Säkert en bra intro till Handelsbanken där han haft många olika jobb och nu på det lokala kontoret i Täby C.  Där ansvarar han formellt för Private Banking och i praktiken kan han serva kunderna med allting som Handelsbanken kan erbjuda. Claes gillar att ha nöjda kunder och ordning i reda i verksamheten.

På fritiden paddlar han ibland kajak, åker skidor i fjällen (särskilt triangeln Sylarna, Blåhammaren, Storulvån), cyklar gärna och inte minst lagar mat. Sedan något år är han också mentor till Mowlid, ensamkommande barn från Afrika. I framtiden hoppas Claes också på intressanta vandringar. Under tiden trivs han bra hos oss och tackade varmt för att han får vara med i vår trevliga Rotary klubb.