Bilder och berättelser från en resa i världens mest slutna land - Nordkorea

onsdag 9 maj 2018 07:15-08:30, Triften Stockholmsvägen 114 187 30 Täby
Hur skulle en värld se ut utan reklam? För några år sedan gjorde intresseorganisationen Sveriges Annonsörer en reklamkampanj för att försöka få fler svenskar att förstå betydelsen av reklam. Tillsammans med den rikligt prisbelönta reklambyrån Forsman & Bodenfors (som förövrigt rankas som en av världens bästa reklambyråer) sjösatte man reklamkampanjen ”Trött på reklam? Vinn en resa till Nordkorea - landet utan reklam”.
 
Hösten 2013 reste därför vd:n för Sveriges Annonsörer, Anders Ericson, till Nordkorea för att ta reda på hur ett land utan reklam ser ut. De få utländska resenärer som besöker Nordkorea får se huvudstaden Pyongyang och den demilitäriserade zonen. Anders delar dock med sig av något mycket ovanligt - bilder och berättelser från den Nordkoreanska landsbygden och andra större städer som bland annat Chongjin och Wonsan. Städer som har varit stängda för utlänningar i 60 år.
 
Anders Ericson har hållit ett trettiotal föreläsningar om denna resa, han är en väl anlitad föreläsare inom ett flertal andra områden och har ett förflutet från företag som bland annat IKEA, Carlsberg, SJ, Berghs School of Communication och Telia.